Gæster tager godt imod Severins nye udvidelse
Severin er klar med 31 nye værelser, panoramarestaurant og mødelokaler med havudsigt. Vi mødtes med Tina Pedersen til en snak om de nye mødefaciliteter, mødegæsternes feedback og medarbejdertrivsel.
Læs vores interview med Tina Pedersen, direktør på Severin.
Hvordan går det på Severin?
Tina: “Vi har lige gennemført en stor udvidelse af Severin med nye mødelokaler, 31 nye værelser, ny restaurant og nyt loungeområde. Siden renoveringen i 2013-2014 har vi oplevet en øget efterspørgsel efter både mødelokaler, festlokaler og hotelværelser, som vi ikke har haft plads til, så nu føles det rigtig godt at kunne imødekomme vores gæsters ønsker. Vi har fået en helt ny konferenceafdeling på 2500 kvadratmeter, hvor de mødelokalerne har en flot udsigt over Lillebælt. I vores nye restaurant med store glaspartier får du også en storslået panoramaudsigt til Lillebælt.”
I det største lokale kan være 327 personer og med de ekstra 31 værelser er Severin nu oppe på 107 værelser i alt. Konferencegæster har også haft et stort ønske om endnu et lokale til aftenhygge og fællesaktiviteter.
Tina: “Vi har tilføjet et hyggeligt game-room med billard, dart og tag-selv bar. Underholdningsrummet er ideelt til mødedeltagere, som kan sænke skuldrene efter en lang mødedag og komme hinanden ved. Hele projektet har været to et halvt år undervejs, og det sidste værelse står klar her i november måned, og så er projektet færdigbygget. “
Hvordan har modtagelsen af de nye lokaler, værelser og restaurant været?
Tina: “Gæsterne har taget vanvittigt godt imod de nye lokaler, og det er gået over al forventning. Ja, faktisk meget bedre end jeg turde håbe på. Det er meget tilfredsstillende efter flere års arbejde, at det allerede er så stor en succes. Gæsterne lægger især vægt på lys, lyd og rummelighed i lokalerne, som også har været vores prioritet.”
I alle mødelokaler har Severin installeret det nyeste AV-udstyr. Samtidig er mødelokalerne store med højt til loftet, god udluftning og store vinduespartier ud til naturen.
Udover de nye faciliteter arbejder Severin målrettet med biodiversitet og har anrettet 3 vilde haver med bl.a. frugttræer, krydderurter og insekthoteller. Mødegæsterne kan benytte omgivelserne frit og tage en gåtur ned af den anlagte sti i den ældste af de vilde haver.
Med både nedlukning i foråret og den store udvidelse af huset – hvordan plejer I jeres medarbejdere?
Tina: “Vi har stor fokus på medarbejdertrivsel, og det er vigtigt for mig at passe på mine kolleger. Vi har i flere måneder tilbudt vores ansatte massage, men nu i disse ekstra travle måneder ville jeg også gerne tilbyde en form for mental massage, så nu får vi besøg af en stresscoach hver fjortende dag. Alle kan booke sig ind til en session i arbejdstiden betalt af Severin, hvis man har behov og lyst. I dagligdagen passer vi godt på hinanden ved også at huske at grine – selvom vi alle har rigtigt travlt.”
Læs mere om mødefaciliteterne på Severin her og kontakt os hos Danske Konferencecentre for sparring og booking til dit næste arrangement.