Høj trivsel i en hård branche
Det er alment kendt, at hotel- og restaurationsbranchen på nogle områder kan være en hård branche – med skæve arbejdstider og en travl hverdag. Netop derfor har Frederik VI’s Hotel besluttet, at sætte større fokus på medarbejdernes sundhed og trivsel. En større trivselsmåling har nu vist, at dét har været godt givet ud. Medarbejderne trives nemlig i stor stil!
Resultaterne af en trivselsmåling blandt de 18 medarbejdere på Frederik VI’s Hotel blev for nyligt offentliggjort på en personaledag på hotellet. Personaledagens emne var blandt andet trivsel – og det var netop, hvad målingen viste, at der var.
Målingen blev foretaget af rådgivningsfirmaet Asnæs & Vangstrup, og den undersøgte medarbejdernes trivsel inden for seks hovedtemaer:
- Medarbejdertrivsel
- Ledelseskvalitet
- Kollegaskab
- Direktionens anerkendelse
- Loyalitet
- e-NPS (betegnelse for, i hvor høj grad medarbejderne vil anbefale virksomheden)
Fælles for alle temaerne var det, at Frederik VI’s Hotel havde en høj score, som også lå betragteligt over branchenormen. Og det er noget, der glæder hoteldirektør Thomas Danielsen, som har taget initiativ til det større fokus på sundhed på arbejdspladsen:
“I en branche, der har ry for at være hård og stressende at arbejde i, er det ekstra vigtigt at tage vare på sig selv og sit personale. For at vi skal kunne passe godt på vores gæster, skal vi også huske at passe på os selv. Og det er jeg stolt over at se, at vi i høj grad lykkes med.”
Sunde vaner giver sunde medarbejdere
Det større fokus på trivsel og sundhed har i øvrigt også bevirket, at hotellets personalemad er blevet sundere, med mere grønt og flere sunde retter – og så har medarbejderne også netop deltaget i den landsdækkende ”Tæl Skridt”-kampagne.
Udover den personlige trivsel, er “klodens trivsel” også blevet sat på hotellets dagsorden med emner som affaldshåndtering og bæredygtighed.
Læs mere om Frederik VI´s Hotel her.