Få hele Hotel Bretagne for jer selv – skræddersyede fester og magiske øjeblikke
Drømmer du om at holde en uforglemmelig fest i private og eksklusive rammer? På Hotel Bretagne får du muligheden for at booke hele hotellet med kun 23 værelser, hvilket giver en intim og hjemlig atmosfære med fantastisk udsigt over Hornbæk Sø. Katja, der har mange års erfaring som Event & Sales manager på hotellet, fortæller om de mest mindeværdige begivenheder, hun har været med til at skabe, og hvordan hotellet kan skræddersy alt fra for at gøre jeres arrangement helt unik.
Hvordan vil du beskrive Hotel Bretagne som ramme for store fester, konferencer og begivenheder? Hvad gør stedet særligt?
Katja: Vil du holde din drømmefest for kun dig og dine gæster, så book hele Hotel Bretagne. Måske lyder dette voldsomt at leje et helt Hotel, men Hotel Bretagne er et smukt lille hotel med kun 23 værelser. I vil derfor stadig have følelsen af hjemmelig hygge med skøn terrasse og fantastisk panorama udsigt over Hornbæk sø.
Du har været her i mange år og arrangeret utallige fester – hvad er den mest mindeværdige begivenhed, du har været med til at planlægge?
Katja: Ja jeg har været igennem et utal af fantastiske fester på Hotel Bretagne og alle har været forskellige med hver deres præg. Jeg husker dog især 2 fester meget tydeligt.
Det ene var d. 28 december, hvor hele restauranten var lyst op af uplights med stjerner, bordene var pyntet med sølvtræer med lys og glimmer. Hele rummet glimtede og så meget eventyrligt ud. Hele aftenen var et langt eventyr med lys og festlige gæster. Så dagen huskes i mine øjne som fortryllende og utrolig hyggelig.
Den anden dag var et bryllup i starten af september, det regnede hele dagen men da Brudeparret kom ned til velkomst champagne var alt klaret op og himlen smuk som aldrig før.
En september aften med ingen vind kan bare noget.
Bruden stod på terrassen med alle mændene bag sig og kastede brudebuketten over dem og ned til de ugifte kvinder som stod nedenfor terrassen og ventede spændt på hvornår buketter kom flyvende.
Jeg husker dagen så tydeligt da hele receptionen havde en form for sommerhus stemning, alle gæster var indendørs men alle døre og vinduer stod åben og så endte vejret ud i at være så smukt, så gæsterne og brudeparret fik en magisk dag med det skiftende vejr.
Hvilke muligheder tilbyder hotellet for at skræddersy fester og arrangementer, fra menuvalg til dekorationer og underholdning?
Katja: Alle fester og konferencer er som sagt forskellige og det er utrolig vigtigt for os på Hotel Bretagne, at vi imødekommer mødegæsternes ønsker fra alt for temaer, farver og underholdning, så festen bliver til deres fest og ikke blot en pakke vi har skubbet ned over dem.
Vi har masser af samarbejdspartnere der kan hjælpe med alt fra lysshow og livemusik mm. alle disse er nøje udvalgte og kender steder så vi kan sørge for at alt går som virksomheden ønsker på dagen uden overraskelser over lydudstyr størrelser eller andet.
Hvilke trends eller tendenser har du lagt mærke til inden for fest/konfernceplanlægning i de seneste år, og hvordan integrerer I dem hos Hotel Bretagne?
Katja: Trends skifter år til år, men en tendens som helt sikkert er at bemærke, det er at vores gæster ønsker hele dagen til hygge og fest og ikke kun en aften eller en frokost.
Mange ønsker at mødes tidligere til kaffe/kage eller drinks hvor snakken kan gå i forskellige grupper enten i haven eller i pejsestuen er et stort hit. Det kan også være dagen står på lerdueskydning, kongespil eller andet, som kan få snakke i gang og tid til at nå rundt til flere af gæsterne end hvis man blot ses til en middag,
Vi har heldigvis mulighed for at imødekomme dette, da man jo booker hele hotellet og derved har flere lokaler at råde over. Vi kan derved tilbyde at vores gæster allerede at ankomme inden der er mulighed for at checke ind og nyde dagen sammen.
Hvordan balancerer du de mere traditionelle arrangementer med moderne trends og innovation inden for eventplanlægning?
Katja: Vi har som skrevet heldigvis flere lokaler, så starter man med møde eller konference om dagen efterfulgt af 1,5 times casino under velkomsten om aften kan vi nemt være klar til middag i vores fine restaurant efterfølgende. Eller skal der tages dronebilleder af arrangement eller team i haven er der god mulighed for dette. Så som også tidligere nævnt kan vi for det meste tilpasse os efter alle ønsker.
Ja skal I hejses ned fra en flyvende helikopter, så må vi lukke parasollerne ned på terrassen og få gæsterne ned på græsset, men det meste er muligt, afslutter Katja.
Tak til Katja for at medvirke i vores interview om Hotel Bretagne! Du kan se billeder og læse mere på deres profil hos Danske Konferencecentre her!