“Den digitale udvikling understøtter møde- og konferencebranchen”- Marlene H. Sylvester-Hvid
Læs Berlingskes interview med Marlene H. Sylvester-Hvid, direktør i Danske Konferencecentre: ”Når mødeplanlæggere i de danske virksomheder skal booke møder og konferencer har det aldrig været lettere, men samtidig er kravene til indholdet og stedernes unikke kvaliteter øget”.
Uddrag af artiklen:
Unikke oplevelser søges
”Det handler simpelthen om at komme væk fra hverdagen og blive inspireret, lige så vel som det handler om at få plejet relationerne til medarbejdere og kunder, som i kriseårene nok er blevet lidt forsømt. Der søger de nogle mere unikke oplevelser,” siger Marlene H. Sylvester-Hvid. Hun peger blandt andet på, at mødeplanlæggerne har et stort fokus på, at stederne kan tilbyde noget særligt. F.eks. hvordan de kan iscenesætte møderne og konferencerne med deres faciliteter og deres kulinariske tilbud.
”Noget af det vi snakker allermest om er maden. Derfor skal den naturligvis være i top. Samtidig skal afviklingen af møderne og konferencerne være inspirerende, aktivitetspræget og underholdende. Det er en udfordring at fastholde deltagernes opmærksomhed. Det handler rigtig meget om, hvordan man kan involvere møde- og konferencedeltagerne mere. Kan man engagere dem ved at skabe nogle aktiviteter under konferencen, der er ud af boksen? Kan man bruge apps, hvor deltagerne kan interagere direkte med, hvad der foregår oppe på scenen? Er der nogle faciliteter, der indbyder til at tænke kreativt. Det er sådanne ting mødeplanlæggerne efterspørger,” siger hun og peger på, at det naturligvis kræver adgang til informationer om de enkelte steder og at bookingportalerne, såsom Danske Konferencecentres sparringspartnere kender møde- og konferencestederne indgående.
Mødebooking foregår digitalt
”Når man skal ud at finde et mødelokale eller et konferencested i dag, foregår det hele digitalt. Men det betyder naturligvis ikke, at det er nemt, for der er jo mange møde- og konferencesteder og man vil oftere og oftere gerne opleve nyt fra gang til gang,” siger Marlene H. Sylvester-Hvid.
”Direktøren siger måske til sin assistent, at der skal findes et lækkert sted på Fyn. Så kan assistenten give sig i kast med at google, spørge i sine netværk og læse reviews på Trustpilot, men det tager tid at finde frem til de helt rigtige steder at vælge mellem og få bedt om et tilbud, som de måske skal rykke for. I sidste ende får de måske svar, der ikke er sammenlignelige. Så selvom det kan lyde relativt lige til, så er det en lidt udfordrende opgave. Det er jo så noget af forklaringen på, hvorfor bookingplatforme som vores har oplevet den positive udvikling over de sidste fem år, som vi har oplevet. Med de digitale bookingplatforme har det aldrig været lettere for mødeplanlæggerne ude i virksomhederne at finde frem til de helt rigtige steder på meget kort tid,” konstaterer hun.
Se artiklen her og kontakt os hos Danske Konferencecentre for mere information om vores møde- og konferencecentre i hele landet.