Berlingske Media om Danske Konferencecentres succes med personlig service i en digital verden
Danske Konferencecentres direktør Marlene H. Sylvester-Hvid er blevet interviewet af avisen Berlingske Media, der i dag bringer en artikel i deres tillæg om Danske Konferencecentre og udviklingen i mødebranchen.
DIGITALE MULIGHEDER ØGER KRAVENE TIL MØDER OG KONFERENCER
Er de mange digitale muligheder ved at gøre det personlige møde overflødigt? Tværtimod, mener Danske Konferencecentre, der i stedet oplever, at udviklingen skærper kravene til både form og udbytte af møder og konferencer.
Den digitale tidsalder har gjort det personlige møde mere værdifuldt og dyrebart end nogensinde. I takt med, at vi stadig oftere klarer alt fra samtaler og seminarer til forhandlinger og store beslutninger via mail, Messenger og Skype, stiger kravene til, at det skal være noget særligt, når vi bruger ressourcer på at mødes i den virkelige verden. Det mærker virksomhedernes mødeplanlæggere i allerhøjeste grad. Deltagernes forventninger er store, og ledelsens krav om, at det skal give et særligt afkast, hvis virksomheden investerer tid og penge i at holde en konference eller et fysisk møde, er tårnhøje.
Mødeplanlæggere under pres
Og det mærker man også hos Danske Konferencecentre, sammenslutningen af landets bedste møde- og konferencecentre, hvis salgskontor blandt andet vejleder mødeplanlæggere i at vælge det helt rigtige konferencested til netop deres arrangement. “En væsentlig del af vores service er bookingportalen www.DanskeKonferencecentre. dk (www.DKBS.dk) hvor mødeplanlæggerne i teorien kan klare det hele selv. De kan se og sammenligne konferencesteder i hele landet og matche med de krav og ønsker, de har til arrangementet, og så kan de klare bookingen selv,” forklarer direktør i Danske Konferencecentre, Marlene H. Sylvester-Hvid.
Men sammenslutningens salgskontor oplever i stadig stigende grad, at mødeplanlæggerne har behov for mere end en online-løsning, hvor de er overladt til sig selv. “De søger sparring, vejledning og inspiration til alt fra selve lokationen for konferencen eller mødet til form og konkret indhold. Hvordan planlægger og afvikler vi det gode møde? Hvad betyder de fysiske rammer og omgivelser for mødets resultat? Hvordan sikrer vi, at deltagerne bidrager til, og husker, konferencens indhold og afvikling? Det er nogle af de spørgsmål, vi bliver mødt med,” fortæller Marlene H- Sylvester-Hvid.
Samler viden om det gode møde
Hos Danske Konferencecentre hjælper og vejleder de, så godt de kan. Medarbejderne har et indgående kendskab til de forskellige faciliteter og muligheder hos sammenslutningens flere end 100 medlemmer. Men den største viden om, hvordan man afvikler det gode møde, ligger ikke nødvendigvis akkumuleret hos Danske Konferencecentre, forklarer Marlene H. Sylvester-Hvid:
“Den ligger i høj grad spredt ude hos de enkelte mødeplanlæggere, der hver især har omfattende erfaring med, hvad der virker, og hvad der ikke gør. Og så selvfølgelig hos vores partnere, der er vant til at huse tusindvis af møder og konferencer hvert eneste år. Derfor består en stor del af vores arbejde i at give mødeplanlæggerne mulighed for at mødes – både med hinanden og med konferencestederne – for at udveksle erfaringer, idéer og inspiration,” siger hun.
Læs resten af artiklen her. Du er naturligvis velkommen til at kontakte os hos Danske Konferencecentre for et gratis og uforpligtende tilbud.