Erhverv København bringer interview med direktør Marlene H. Sylvester-Hvid

7. september 2018
Ditte Rønne Jakobsen

Mandag den 13. august 2018 bragte mediekoncernen North Media A/S en artikel om Danske Konferencecentre i deres avis Erhverv København med interview af vores direktør Marlene H. Sylvester-Hvid. Artiklen omhandler udviklingen i mødebranchen og mødeplanlæggernes stigende behov for personlig service.

 

Se den oprindelige artikel her.

”Den største optur er den tid, de sparer”

Mødeplanlæggernes travle kalender og behovet for en personlig service er en ny tendens i tiden, ifølge direktøren, der repræsenterer 110 mødesteder og konferencecentre over hele landet.

En invitation til en chat popper straks og lydløst op, når man kommer ind på Danske Konferencecentres bookingportal. Endnu en kvik pop-up følger efter og opfordrer til at modtage nyhedsbrevet. Jo, den foreningsdrevne bookingportal, der repræsenterer 110 forskellige mødesteder over hele landet, har også digitaliseret betjeningen af mødeplanlæggere, der sidder i virksomhederne og skal finde det rigtige mødested til den rigtige pris. Men trods digitalisering her og alle vegne er det den personlige service overfor mødebookerne, der vinder frem som en ny trend, forklarer foreningens direktør, Marlene H. Sylvester-Hvid. »Vi oplever i høj grad et behov for personlig service. Min egen filosofi er, at i de her digitale tider får vi et meget større behov for en personlig service. Jeg har fire fuldtidsansatte siddende i bookingen, hvor man andre steder måske har halvanden, men det gjorde også, at vi steg 63% i omsætning sidste år og det er altså mange millioner,« siger hun uden at ville afsløre cifrene.

Behovet for den personlige dialog viser sig også i direktørens succes med at etablere en netværksgruppe, hvor mødebookerne bruger hinanden og får faglige input. Det er venteliste på at være blandt de tyve deltagere. »Det er igen en konsekvens af, at alt går så hurtigt, alt er digitalt, men her er et frirum og møderum til dem. Det er virkelig det med nærværet, hvor jeg ser jeg en kæmpe udvikling,« siger hun, der har siddet i direktørstolen i fire år.

De vil spare tid

Fremgangen for Danske Konferencecentre skyldes også, at mødebookerne i dag har en mere presset arbejdsdag. For år tilbage var det almindeligt, at mødeplanlæggerne gerne ville have en direkte kontakt til mødestederne, der ofte var gavmilde med prøve-ophold og gratis middage, som de fik tilbudt at prøve af. Samtidig havde de en oplevelse af at kunne forhandle priser ved den direkte kontakt. Det har ændret sig.

»Mødebookerne har ikke tid længere til at indhente tilbud fra flere forskellige mødesteder. De har fået så mange ekstraopgaver og skal både sidde med økonomi, referater, mødebooking, arrangementer og finde på noget sjovt – de har bare ikke tid. Der er en tendens til, at en direktør tror, at det tager da ikke ret lang tid, men det tager dagevis og så ringer de i stedet til os. Den største optur for dem er den tid, de sparer« siger Marlene H. Sylvester-Hvid.

»Men de vil også enormt gerne have sparring, inspireres og udfordres.  Så vi ser os selv i højere grad som en konsulentservice.« Interessen for den rigtige pris har naturligvis ikke ændret sig. Men både mødestederne – og bookerne ved, at der altid indhentes tre sammenlignelige tilbud, og det har en prisregulerende effekt, fremhæver direktøren.

 

Kontakt os hos Danske Konferencecentre for et gratis og uforpligtende tilbud.

 
VIL DU KONTAKTES? – DET ER HELT UFORPLIGTENDE & NEMT