Hoteller letter mødeplanlæggerens arbejde med ny digital service
Flere hoteller gør det nu nemmere for mødeplanlæggere at indhente oplysninger om særlige kostpræferencer og samtidig overholde GDPR. Ved hjælp af den nye app OKAYFOOD kan gæsterne selv indtaste deres madpræferencer, og informationen bliver sendt automatisk til mødestedet.
Mange mødeplanlæggere oplever, at de bruger mere og mere tid på deltagere, der har madallergi. I dag skal det noteres, hvem der ikke spiser gluten, ikke tåler laktose, som er diabetiker, vegetar, veganer – og hvad der nu ellers kan være af særlige kostpræferencer. Samtidig gør GDPR-lovgivningen, at mødeplanlæggerne skal være meget opmærksomme på, hvordan de indhenter, opbevarer og deler disse oplysninger med mødestederne.
Men sådan behøver det ikke være.
OKAYFOOD leverer en helt ny og smart løsning til hoteller og mødesteder, som via et simpelt system kan få oplysninger om mødegæsternes madpræferencer eller allergier, inden de ankommer til mødet. Mødegæsten indtaster via en app koden til den konference, de deltager i, og på deres private profil i app’en indtaster de deres madpræferencer. Informationen sendes automatisk til mødestedet, hvilket gør det langt lettere for både mødebookere og hotellerne at holde styr på samtlige deltageres ønsker og behov. Mødegæsten klarer i princippet det hele selv.
OKAYFOOD er en gratis service til mødebookere og deltagere. Mange af Danske Konferencecentres partnere benytter allerede app’en bl.a.:
- KolleKolle i Værløse
- Horisont Hotel & Konference i Århus
- Pharmakon Konferencecenter i Hillerød
- Trinity Hotel og Konferencecenter i Middelfart
- Best Western Plus Hotel Fredericia
”Okayfood gør det lettere for vores mødeplanlæggere at samarbejde med os. De skal da ikke sidde og bruge tid på kostpræferencer og GDPR, hvis vi kan hjælpe dem med at slippe for det” – siger Mikkel Kroustrup – Hoteldirektør, Horisont Hotel & Konference.
Du kan læse mere om OKAYFOOD her og kontakte os hos Danske Konferencecentre for booking af mødelokaler og sparring.