Konferencecentre opruster i kampen mod kæderne
77 konkurrerende hoteller og konferencecentre i foreningen Danske Konferencecentre styrker samarbejdet i kampen mod de store kæder. Foreningens nye strategi lægger op til at belønne partnerne endnu mere for at henvise kunder til foreningen, og dermed til hinanden. Samtidig skal fokus på service, rådgivning og kvalitetskrav gøre det endnu lettere for virksomheder og mødebookere at finde det helt rigtige konferencested.
Markedet for møder og konferencer er benhårdt. Det ved både foreningen Danske Konferencecentre og hvert enkelt af dens 77 partnere, som er blandt Danmarks bedste konferencesteder. Samtidig er der skrappe krav til de medarbejdere i virksomhederne, der har ansvaret for at booke møder og konferencer.
Mødebookere er sikret kvalitet og service
Derfor skal de tårnhøje kvalitetskrav til partnerne og Danske Konferencecentres store viden om både konferencestederne og møder og konferencer i almindelighed udnyttes endnu bedre. Målet er at hjælpe mødebookerne bedst muligt og at styrke partnernes kendskab og omsætning på bekostning af de store hotelkæder. Midlerne er endnu tættere samarbejde i foreningen, større belønning for at henvise kunder til foreningen og endnu bedre rådgivning og service til virksomhedernes mødebookere. Både på Danske Konferencecentres hjemmeside, www.danskeKonferencecentre.dk, og i form af arrangementer og direkte mail- og telefonrådgivning.
“Vi ved fra undersøgelser, at de kunder, der booker gennem Danske Konferencecentre, sætter pris på inspiration, personlig service og viden om både konferencer og konferencesteder, som de ikke umiddelbart selv kan finde på nettet. Derudover er de presset internt på både at spare tid og penge, når de booker møder og konferencer,” forklarer direktøren for Danske Konferencecentre, Marlene H. Sylvester Hvid.
“Alle de udfordringer kan vi hjælpe dem med, og samtidig kan vi sikre dem overblik og direkte adgang til 77 af de bedste konferencesteder i Danmark takket være de høje kvalitetskrav, vi stiller til medlemmerne i vores sammenslutning,” fortsætter hun.
De høje kvalitetskrav er under konstant og løbende evaluering af kunderne selv, og fra 1. januar vil de partnere der indgår i kvalitetssamarbejdet med os, blive synliggjort med et kvalitetsstempel på vores hjemmeside. Og det er vel at mærke kundernes vurdering. Dermed er kunderne sikret en høj kvalitet, og mødebookerne er sikret ro i maven, når de booker via Danske Konferencecentre.
Underskud og medlemsflugt vendt til overskud
Danske Konferencecentre har de seneste to år mere end fordoblet antallet af nye partnere og haft overskud efter fire år med medlemsflugt og underskud. Den fornyede styrke skal nu for alvor komme både partnere og kunder til gode.
“Vi har netop vedtaget en ny strategi for foreningen, der betyder, at partnerne i endnu højere grad bliver belønnet for at henvise kunder til os og dermed også til andre konferencesteder. Vores berettigelse som forening er, at de enkelte konferencesteder står stærkere, når de samarbejder, og at de takket være det samarbejde og fælles læring kan tilbyde endnu bedre kvalitet og service til mødebookere og deres gæster,” siger Marlene H. Sylvester Hvid.
For yderligere oplysninger se dkbs.dk og kontakt gerne Marlene H. Sylvester Hvid på 2677 1832.
Om Danske Konferencecentre:
Danske Konferencecentre blev stiftet i 1990 med det primære formål at formidle kontakt mellem kunder, der ønsker at afholde en møder, konferencer og andre større arrangementer og de nøje udvalgte medlemscentre i Danmark. DKBS.dk yder gratis, hurtig og uforpligtende rådgivning og planlægningsservice. Danske Konferencecentre har nu 77 partnere over hele landet, og både sammenslutningen og antallet af partnere er i kraftig udvikling. Se oversigten på dkbs.dk.