KATEGORI: Partnernyheder

Marienlyst Strandhotel satser stort på fremtiden: Ny millioninvestering

4. May 2021
Ditte Rønne Jakobsen

Marienlyst Strandhotel har brugt nedlukningen til at udvikle nye koncepter og udvidelsesprojekter. Til oktober kan du blandt andet opleve et nyt mødelokale med panoramaudsigt over Øresund med plads til 180 personer og tilhørende tagterrasse.

Fredag den 23. april kunne det legendariske Marienlyst Strandhotel igen slå dørene op til den store genåbning – og selvom den sidste tid har været præget af usikkerhed, så er troen på fremtiden stor. Administrerende direktør Michael Lauritsen og hans team har nemlig været i gang med at udvikle på nye koncepter og projekter under nedlukningen. Hotellet har nemlig en klar ambition om at indtage positionen som et af Nordeuropas mest attraktive feriesteder indenfor de næste par år.

Hotellet har derfor investeret mere end 100 millioner kroner i en stor udvidelse af deres eksisterende spaunivers, så det fremover kommer til at brede sig på over 1500 m2 – og der vil i løbet af 2022/2023 blive opført flere pools, barer og afslapningsområder. Hotellet udvider i samme forbindelse med en playlounge med bl.a. bordtennis, shuffleboards, billard, flippermaskiner og yderligere aktiviteter og der vil komme åben pejs og nye restaurant- og barkoncepter – derved får hele lobbyområdet et nyt løft.

Derudover afslører hotellet også planerne for en hel ny hotelfløj, som åbner til oktober med plads til 200 overnattende gæster. Her vil der på den øverste etage blive etableret et stort mødelokale med panoramaudsigt over Øresund, hvor der er plads til 180 personer og hvor der ligeledes vil være tilknyttet en stor tagterrasse.

”En kæmpe udvidelse af vores hotel og spaunivers, en totalrenovering og nytænkning af vores oplevelsestilbud og lobbymiljø kan virke modigt midt i en enorm krise, som vi endnu ikke kender udløbsdatoen på – men Marienlyst Strandhotel har branchens stærkeste fundament, og derfor tør vi at tro på fremtiden og satse stort,” fortæller administrerende direktør Michael Lauritsen om den store investering.

En stærk positionering og fortælling                                                                                       
Hotellet har de seneste år cementeret sin position i branchen med en række forskellige anerkendelser. Senest har MyImage for andet år i streg kåret Marienlyst Strandhotel til det stærkeste brand i mødeindustrien – og i år blev hotellet også tildelt prisen for bedste service.

Ligeledes har hotellet i de senere år modtaget adskillige anerkendelser og priser for deres strandspa og ikke mindst for deres indsats for møde- og konferencegæster.

”Vi er blevet hædret de sidste mange år med et hav af priser, som jeg sætter kæmpe stor pris på. Alle priserne er en kæmpe anerkendelse af medarbejderstaben bag Marienlyst, som jeg er så stolt af. De arbejder hver dag benhårdt for at spille sammen og gøre os endnu bedre. Corona har rystet os alle, men Marienlysts fundament er bundsolidt og motivationen til at genåbne, overraske og give det lille ekstra til vores gæster har aldrig været større end lige nu,” fortæller administrerende direktør Michael Lauritsen.

Han afslutter: ”Marienlyst har en utrolig historie med utrolige medarbejdere, fantastiske gæster og vidunderlige ambassadører her i Helsingør. Vi er derfor i stand til at tage det næste store skridt og udbrede kendskabet til hotellet, så endnu flere gæster får lyst til at komme igen og igen. Det er ambitiøst, men det er sådan, at vi er som mennesker og som hotel”.

Læs mere om mødefaciliteterne på Marienlyst Strandhotel her og kontakt os hos Danske Konferencecentre for booking af fremtidige møder og konferencer.

 
INDHENT TILBUD TIL DIT NÆSTE ARRANGEMENT? – UDFYLD FORMULAREN, SÅ KONTAKTER VI DIG