KATEGORI: Partnernyheder

Marienlyst Strandhotel topper årets MyImageKonference

18. March 2020
Ditte Rønne Jakobsen

867 mødebookere har deltaget i årets MyImageKonference, og resultatet er blevet en ny imagekonge blandt møde- og konferencecentre.

Positiv pressemeddelelse

De kan et eller andet i Helsingør. I årets udgave af MyImageKonference, hvor 867 mødebookere har bedømt 78 møde- og konferencecentre, topper Marienlyst Strandhotel den samlede liste over det bedste image. Sidste år var det et andet Helsingør-center, Comwell Borupgaard, der toppede listen.

Analysen laves af MyResearch i samarbejde med Danske Konferencecentre og er et udviklingsværktøj, der giver en masse viden, som centrene kan bruge i udviklingen af deres produkt og deres markedsføring. Den samlede bedømmelse er sammensat af BrandStrength, der bygger på kendskab og lysten til at booke et sted – og BrandPosition, der bygger på, hvordan stedet bedømmes på 9 kvalitative parametre.

De kvalitative parametre omhandler f.eks. beliggenhed, faciliteter, service og forplejning. Marienlyst Strandhotel topper faktisk på 5 af de 9 parametre blandt andet `Rigtig god mad`, mens Søhuset Konferencecenter vurderes bedst på tekniske faciliteter og Storebælt Sinatur Hotel & Konference bedst på beliggenhed. Endelig topper Konventum (også et Helsingør-sted) på at have konkurrencedygtige priser.

Kigger man på, hvem der i den samlede top-10 har udviklet sig mest positivt i årets analyse, er højdespringerne:

– Hotel Vejlefjord, fra nr. 10 til nr. 4

– IDA Conference, fra nr. 19 til nr. 8

– KolleKolle, fra nr. 18 til nr. 9

Herudover identificerer analysen også, hvem der har de mest tilfredse kunder. Her topper Holckenhavn Slot foran Best Western Plus Hotel Svendborg og Rungstedgaard. 

Endelig rummer analysen også en række informationer om betydningen af forskellige valgkriterier, samt hvor mødebookerne finder deres informationer. Omkring valgkriterier viser analysen, at det godt kan svare sig for et møde- og konferencecenter at gå meget op i de tekniske faciliteter. Det betyder ikke nødvendigvis meget, om man er med på det nyeste – det vigtigste valgkriterie for mødebookerne er, at teknikken virker upåklageligt.

Når det gælder informationskilder, er der fire, som skiller sig ud:

  1. Centrenes egne hjemmesider
  2. Bookingportaler f.eks. Danske Konferencecentre
  3. Google
  4. Kollegaers feedback.

“Analysen fortæller også, at mødebookerne i gennemsnit bruger ca. 13 pct. af deres arbejdstid på at booke steder til deres events. Derfor er det svært at være top of mind for et møde- og konferencecenter, og netop derfor er det vigtigt at være meget skarp på sin kommunikation og sit produkt i forhold til kundernes behov. Det er, hvad denne analyse giver mulighed for, og det er derfor, at vi som organisation har engageret os i den,” siger direktør i Danske Konferencecentre, Marlene H. Sylvester-Hvid.

Om MyImageKonference 2020

MyImageKonference er et unikt analyseværktøj, der bruges af møde- og konferencecentre til at styre og optimere brand (i markedet) og leverance (blandt kunderne) med.

Vi udbyder Imagerapporten, der viser svarene fra samtlige 867 mødebookere, og Kunderapporten med svar fra dem, som har booket møde- og konferencestedet if. det seneste år. 

I Imagerapporten får du viden om valgkriterier, formål med at booke lokaler ude af huset, og hvor mødebookerne søger informationer om møde- og konferencecentre. Først og fremmest får du indsigt i deres kendskab til, præference for og opfattelse af de 78 møde- og konferencesteder mht. pris, lokaler, tekniske faciliteter, mad, beliggenhed, om de er løsningsorienterede, fleksible & servicemindede, dygtige sparringspartnere, samt om de er gode til unikke oplevelser ift. teambuilding, kunst og kultur.

I Kunderapporten får du viden om dine kunder mht., hvilke valgkriterier de lægger vægt på og formålet med deres bookinger og ikke mindst, får du viden om, hvem dine konkurrenter er, dine kunders tilfredshed med/ præference for/ opfattelse af dit møde- og konferencested set i forhold til dine primære konkurrenter.

 
INDHENT TILBUD TIL DIT NÆSTE ARRANGEMENT? – UDFYLD FORMULAREN, SÅ KONTAKTER VI DIG