KATEGORI: Branchenyheder

Marienlyst Strandhotel topper igen årets MyImage Venue

17. March 2021
Ditte Rønne Jakobsen

Pressemeddelelse

Til trods for at den fysiske mødeaktivitet er faldet markant det seneste års tid, har 727 mødeplanlæggere alligevel valgt at deltage i årets MyImage Venue, og årets stærkeste venue brand er blevet et genvalg af Marienlyst Strandhotel til trods for, at de er faldet lidt tilbage på de kvalitative parametre. Til gengæld har de i år også de mest tilfredse kunder.

Analysen laves af MyResearch i samarbejde med Danske Konferencecentre og er et værktøj, som venues kan anvende i udviklingen af deres produkt og markedsføring. Den samlede bedømmelse består af BrandStrength, der bygger på kendskab og lysten til at booke og BrandPosition, der bygger på hvordan venuet bedømmes på 9 kvalitative parametre.

De kvalitative parametre omhandler f.eks. beliggenhed, faciliteter, service og forplejning. MBK har taget 1. pladsen på fem af disse, nemlig ”konkurrencedygtige priser”, ”rigtig gode lokaler”, ”løsningsorienterede”, ”fleksible & servicemindede” samt ”dygtige sparringspartnere omkring planlægning”.

Årets BrandPower højdespringere finder vi i den tungere del af feltet:
• Aalborg Kongres & Kultur Center er gået 28 pladser frem til nr. 35
• Best Western Plus Hotel Fredericia er gået 24 pladser frem til nr. 42
• Comwell H. C. Andersen Odense (tidl. ODEON) er gået 22 pladser frem til nr. 32
• DAC I BLOX er gået 21 pladser frem til nr. 49

Lidt længere oppe i feltet er MBK hoppet fra nr. 31 til nr. 12, og helt fremme i feltet udmærker Hotel Koldingfjord sig ved at gå fra nr. 17 til nr. 4 og ikke mindst Tivoli Hotel & Congress Center, der er gået fra nr. 15 til at være førsteudfordrer til Marienlyst Strandhotel. Hotel Vejlefjord har taget yderligere en placering og ligger nu nr. 3.

Hvad angår tilfredse kunder, følger Skanderborg Park og Storebælt Sinatur Hotel & Konference lige efter Marienlyst Strandhotel, der sidste år var placeret som nummer 4.

”Jeg er meget glad for, at det er lykkedes os at udvikle dette stærke analyseværktøj sammen med MyResearch, som er eksperter indenfor området. Vi giver de stærkeste venue-brands i Danmark en detaljeret indsigt ned på kundeniveau til at styre og optimere deres brand og drift, også i forhold til deres nærmeste konkurrenter” udtaler Marlene H. Sylvester-Hvid, Direktør, Danske Konferencecentre

Covid-19 ses tydeligt i dette års resultater

Andelen af mødeplanlæggere, der ikke har booket et venue, er steget fra 4% til 12%, og antallet af kunder på de venues, vi måler på, er faldet med hele 45%.

Valgkriterierne har også ændret sig, selvom det vigtigste fortsat er, at ”teknikken fungerer upåklageligt”. Næstvigtigst er ”håndtering af Covid-19 retningslinjer”, som 82% angiver er af meget stor eller stor betydning. ”Procedurer for gæsternes sikkerhed” er også gået frem i betydning, mens ”faciliteter, der kan rumme mange mennesker” har tabt i betydning.

Når det gælder informationskilder, er det fortsat på venues egne hjemmesider, hos bookingportalerne, på Google og hos kollegaerne, man primært holder sig orienteret.

Analysen fortæller også om, hvilke mødeformer mødeplanlæggerne forventer at booke i 2021. Forventningen går på en fordeling, der hedder 37% fysiske møder, 51% digitale møder og 12% hybridmøder.

Når vi kigger ind i krystalkuglen og spørger indtil, hvornår antallet af bookinger er tilbage til niveauet fra før Covid-19, svarer de fleste (39%), at de forventer, at det først bliver i 1. halvår 2022, mens 5% angiver, at vi aldrig kommer tilbage til samme niveau.

Om MyImage Venue 2021

MyImage Venue er et unikt analyseværktøj, der bruges af møde- og konferencecentre til at styre og optimere brand (i markedet) og leverancen (blandt kunderne) med.

Vi udbyder Imagerapporten, der viser svarene fra samtlige 727 mødeplanlæggere, og Kunderapporten med svar fra dem, som har booket det pågældende venue inden for det seneste år. 

I Imagerapporten får du viden om valgkriterier, formålet med at booke lokaler ude af huset, og hvor de søger informationer om venues, men først og fremmest får du indsigt i kendskab til præference for og opfattelse af de 73 venues mht. pris, lokaler, tekniske faciliteter, mad, beliggenhed, om de er løsningsorienterede, fleksible & servicemindede, dygtige sparringspartnere samt, om de er gode til unikke oplevelser ift. teambuilding, kunst og kultur.

I Kunderapporten får du viden om dine kunder mht. hvilke valgkriterier, de lægger vægt på og formålet med deres bookinger, og ikke mindst får du viden om, hvem dine konkurrenter er, dine kunders tilfredshed med, præference for og opfattelse af dit venue set i forhold til dine primære konkurrenter.

For yderligere oplysninger bedes du kontakte Marlene H. Sylvester-Hvid, Danske Konferencecentre på tlf. 26771832 eller Mogens Østergaard, MyResearch på tlf. 41903401.

 
INDHENT TILBUD TIL DIT NÆSTE ARRANGEMENT? – UDFYLD FORMULAREN, SÅ KONTAKTER VI DIG