MØDER OG KONFERENCER SKAL VÆRE MINDEVÆRDIGE OPLEVELSER

7. marts 2019
Ditte Rønne Jakobsen

Berlingske Media bringer en artikel om Danske Konferencecentre og de nye trends i mødebranchen i deres messetillæg til Nordic Meetings & Events Expo: Deltagerne forventer ikke kun spændende oplæg, god mad og indbydende omgivelser. De vil have mindeværdige oplevelser. Det stiller krav til både mødeplanlæggere og konferencesteder, der har mere brug for hinanden end nogensinde før.

Se hele artiklen her.

Overvejer du at sætte tai-chi eller yoga på programmet til din næste konference? Bruger du teknologi til at inddrage og aktivere deltagerne? Lader du robotter besvare mødedeltagernes spørgsmål? Og har du tænkt over, om dine deltagere gerne vil have familien med og forlænge konferencen med en miniferie? Ellers skal du måske overveje det.

Det skal kunne betale sig at mødes

Det er nemlig bare nogle af de trends, der kommer til at præge markedet for møder og konferencer i de kommende år. Dermed er det også redskaber, der bør ligge i den efterhånden store værktøjskasse, det kræver at planlægge og afholde møder og konferencer. For når mennesker kan mødes virtuelt og kommunikere globalt uden nogensinde
at møde hinanden, stiller det endnu højere krav til afkastet af den investering, det udgør at bringe dem fysisk sammen.

“Vi har masser af muligheder for at kommunikere, holde møder og få input via skærme og anden elektronik. Det er nemt, hurtigt og ofte meget billigere end at mødes fysisk. Men der er også en erkendelse af, at alverdens elektroniske løsninger langt fra altid kan erstatte det personlige møde mellem mennesker og den energi, man kan skabe, når man er sammen i virkeligheden i stedet for virtuelt,” siger Marlene H. Sylvester-Hvid.

Marlene & Monopolet

Danske Konferencecentres seneste tiltag er en række inspirations- og netværksworkshops med titlen “Marlene & Monopolet” (læs mere her). Her får mødeplanlæggerne blandt andet mulighed for at udfordre konferencestederne: Hvad kan de gøre anderledes? Skal de i højere grad være udfordrende sparringspartnere og bidrage med idéer og viden om de nyeste trends? Den altoverskyggende tendens er, at møde- og konferencedeltagere forventer mindeværdige oplevelser. Det betyder også, at de forventer en høj grad af inddragelse, interaktion og aktivering både ved hjælp af moderne IT-løsninger og fysisk udfoldelse. Både venstre og højre hjernehalvdel og alle sanser skal i spil for at sikre, at man husker arrangementet og, ikke mindst, det faglige indhold.

“Det handler ikke om, at møder og konferencer skal være et tivoli med gøgl og gejl. Det handler om, at jo mere deltagerne bliver involveret og aktiveret, jo mere engagerede er de, og jo bedre husker de dagen og de input, de har fået. Dermed er der langt større chance for, at de idéer og beslutninger, man tager med sig hjem, bliver til virkelighed,” siger Marlene H. Sylvester-Hvid.

Læs hele artiklen i Berlingske messetillæg her.

Tilmeld dig en af vores 3 kundeworkshops i marts, april og maj måned her.

 
VIL DU KONTAKTES? – DET ER HELT UFORPLIGTENDE & NEMT