Ny app til mødegæster med særlige madpræferencer introduceres på konferencehoteller
Som de første i hotel- og mødebranchen herhjemme har de to konferencehoteller KolleKolle og HORISONT indgået samarbejde med virksomheden OKAYFOOD. OKAYFOOD leverer en helt ny og smart løsning til hoteller og mødesteder, som via en app og en digital service, gør det meget lettere at få oplysninger om mødegæsternes madpræferencer eller allergier inden de ankommer til mødet.
De seneste år har der været en kraftig stigning i antallet af mennesker med diverse madallergier og en tendens til at vi, som forbrugere, bliver mere bevidste og selektive i vores valg af fødevarer. Et faktum som virksomheder i hotel-, restaurant- og mødeindustrien i højere og højere grad skal tage højde for.
OKAYFOOD har skabt en digital løsning på det stigende problem, som vil spare tid og ressourcer hos mødebookerne. Mødedeltagerne indtaster via en app koden til den konference, som de deltager i og på deres private profil i app’en indtaster de deres madpræferencer. Informationen sendes automatisk til mødestedet, hvilket gør det langt lettere for både mødebookeren og for mødestedet at holde styr på samtlige deltageres ønsker og behov. Mødedeltageren klarer i princippet det hele selv. De to konferencehoteller går live med den nye løsning i november måned i år.
Vores partnere KolleKolle i Værløse og HORISONT tæt ved Aarhus er de to første konferencehoteller, som har indgået et samarbejde med OKAYFOOD. Berit K. Leth, hoteldirektør KolleKolle udtaler:
”Vi er overbeviste om, at det nye værktøj vil være med til at gøre det lettere at booke møder og konferencer hos os fremover. Mødebookerne har til i dag brugt meget tid på via e-mail at sende og meddele os de mange forskellige madpræferencer, som mødedeltagerne har, dette arbejde sker nu via løsningen hos OKAYFOOD. Derudover vil løsningen internt hos os lette kommunikationen mellem konferenceafdelingen og køkkenet betydeligt..”
Stifteren af OKAYFOOD, Michael Lykke, udviklede oprindeligt OKAYFOOD til børne-og fritidsinstitutioner. Forældrene tog fantastisk godt imod løsningen, fordi den var med til at gøre hverdagen lettere for både institutionerne og børnefamilierne, som nu på en let måde kunne oplyse institutionen om deres barns særlige madbehov. Det var derfor helt naturligt for ham at tænke løsningen videre til virksomheder i hotel, -møde og eventindustrien.
”Mødestederne har jo dagligt huset fyldt med mødedeltagere og dermed også en lang række måltider, som skal tilberedes og serveres. Det kræver megen tid at håndtere de mange specielle ønsker fra mødegæsterne for både mødestedet og for mødebookeren, og det kan vores løsning være med til at afhjælpe. Ved hjælp af Okayfood-app’en kan mødedeltageren oprette sin egen profil og i denne angive sine præferencer og ønsker til maden i forbindelse med et møde eller en konference. Mødestedet har således oplysningerne i god tid inden mødedeltageren ankommer til konferencen” fortæller Michael Lykke.
Kontakt os hos Danske Konferencecentre for et gratis og uforpligtende tilbud.