KATEGORI: Partnernyheder

Rungstedgaard gør en ekstra indsats for medarbejderne

23. March 2021
Ditte Rønne Jakobsen

Når man spørger Stine Gregersen Kold, direktør på Rungstedgaard, hvad deres mål for 2021 er, svarer hun uden tøven: “Mit mål er at holde fast i alle vores medarbejdere”. Dette vidner om en arbejdsplads, der vægter medarbejdere lige så højt som gæster. Læs vores ærlige interview med Stine, der er en af hovedkræfterne bag et af landets mest populære konferencecentre.

Rungstedgaard i Nordsjælland har ligesom alle andre hoteller og konferencecentre været ramt af nedlukning, og alle medarbejdere er hjemsendt på skift. Alligevel er det en positiv og optimistisk stemning, der fylder mest blandt alle i teamet.

Vi har fået os en snak med direktør Stine Gregersen Kold.

Hvad har I brugt ventetiden på under lockdown?

Stine: “Vi har udnyttet de stille måneder til at gennemgå hele konferencecenteret. Alle vægge er blevet malet, og gulvene har fået en overhaling, så alt er i tip top stand klar til at modtage gæster igen. I forbindelse med fornyelsen har vi opgraderet vores AV-udstyr, så vores gæster kan afholde hybridmøder. Vi har vores gjort køkkenhave klar, så alle gæster til sommer kan nyde hjemmedyrkede grøntsager til frokost og middag”.

Tilbage i oktober måned gjorde Rungstedgaard også plads til et nyt mødelokale “Kysten”, der har udsigt til Øresund og bl.a. har et tilhørende loungeområde. Læs mere om lokalet i vores blogindlæg her.

Hvad er jeres mål for 2021 set fra jeres perspektiv lige nu?

Stine: “Vores mål er at holde fast i alle vores medarbejdere og komme ud på den anden side af nedlukningen så godt som muligt. Vi har gjort en ekstra stor indsats for, at alle føler sig som en del af holdet, selvom de er hjemsendt i lange perioder. Det tror jeg også på vil hjælpe alle hurtigt ind i rutinen igen, når vi kan få alle tilbage på job.”

“Det har været særligt vigtigt for os, at holde kontakten med vores medarbejdere, så de stadig føler sig som en del af holdet. Vi har Zoom møder hver uge og har fejret diverse jubilæer og fødselsdage online, så ingen bliver glemt. Samtidig har vi holdt fredagsbar, arrangeret vinsmagning og takeaway til dem, der havde lyst. Alt har været frivilligt, men opbakningen har været massiv”.

Rungstedgaard har også tilbudt deres medarbejdere kurser og videreuddannelsesforløb med hjælp fra Danske Konferencecentres samarbejdspartnere.

Derudover har mødestedet også fokus på at fortsætte deres ambitiøse målsætning med bæredygtige initiativer og arbejder målrettet på at reducere deres CO2 udledning.

Er det muligt at holde møder hos jer allerede nu?

Stine: “Konferencecenteret har været åbent under hele lockdown, og vi har haft mindre møder hver uge. Det er også muligt at booke hotelværelser og få roomservice, især de studerende fra forsikringsakademiet har benyttet ledige værelser til at få arbejdsro. Så der er liv i huset, og vi glæder os til at få endnu flere gæster”.

På Rungstedgaard arbejder man også på at holde kontakten med kunderne ved lige, og ud over de løbende Nyhedsmails og opslag på SoMe, er der i denne uge gået invitation ud til alle kunderne, til at komme forbi og hente en ”Drømmekage” med hjem til familien eller kollegerne, i næste uger bliver der udsendt et særligt godt tilbud på en ”Drømmeferie” til sommer, og efter påske er der planlagt ”Drømme-Bingo” på Zoom.

”For vi drømmer jo alle sammen om at det snart bliver hverdag igen” siger Stine Gregersen Kold.

Læs mere om mødefaciliteter på Rungstedgaard her og kontakt Danske Konferencecentre for spørgsmål og booking af fremtidige arrangementer.

 
INDHENT TILBUD TIL DIT NÆSTE ARRANGEMENT? – UDFYLD FORMULAREN, SÅ KONTAKTER VI DIG