Severin tager ansvar for både gæsterne og samfundet

20. april 2017
Ditte Rønne Jakobsen

Som gæst på Severin ved Middelfart er du med til at tage ansvar. Centret arbejder målrettet med CSR (Corporate Social Responsibility) på både det sociale og det miljømæssige område og tager sit samfundsansvar meget alvorligt – oven i købet med et smil.

Det er måske lige at stramme skruen, hvis vi kalder det en god gerning at afholde din konference på Severin. Og dog. De 55.000 gæster, der hvert år besøger centret ved Middelfart er i hvert fald med til – bevidst eller ubevidst – at bakke op om en række målrettede sociale og miljømæssige tiltag. Alt sammen en del af Severins CSR-strategi.

Medarbejdere gør forskellen

Der er stor fokus på medarbejdernes trivsel og sundhed og en erklæret målsætning om at arbejde med stolthed og respekt både over for hinanden, omverdenen og miljøet – og naturligvis gæsterne.

Severins sociale indsats indebærer også en ekstra støtte til dem, der har brug for det. Blandt andet derfor har centret hele tiden tre elevpladser i køkken og restaurant, fire pladser til borgere i arbejdsprøvning samt et årligt velgørenhedsprojekt. I 2017 hjælper Severin Danske Hospitalsklovne.

 

Fokus på miljø, energi og klima

Severin arbejder også for hele tiden at forbedre sine miljøtiltag. I dag producerer konferencecentret selv 30 pct af den strøm, det bruger, og 30 pct. af vandet bliver opvarmet via solcelle- og solfangeranlæg. Sammenlagt sparer det atmosfæren for 50 ton CO2 om året.

Desuden arbejder Severin med at reducere madspild og sortere affald og stiller også krav til sine leverandører omkring miljø og etik.

Og så er vi slet ikke nået til at centrets smukke beliggenhed ved Middelfart og de glimrende faciliteter. Dem kan du læse mere om her, og du er som altid velkommen til at kontakte Danske Konferencecentre, hvis du vil vide mere og lade os være med til at tage ansvar for din næste konference.

 

      

 
VIL DU KONTAKTES? – DET ER HELT UFORPLIGTENDE & NEMT