Den sydfynske markedsplads sætter krydderi på konferencen

29. June 2017
Ditte Rønne Jakobsen

Vi lever i en tid, hvor selv markedspladsen er blevet digitaliseret. I dag opfatter de fleste ordet som en handelsplads på nettet. Men Hotel Svendborg tager begrebet tilbage fra den virtuelle til den virkelige verden og skaber dialog og inspiration blandt møde- og konferencedeltagere på “Den sydfynske markedsplads.”

Der var engang … Det må vel være en passende begyndelse på en historie fra H.C. Andersens fødeø, Fyn. Engang, da markedspladsen var stedet, hvor mennesker mødtes, talte og ja, handlede.

Nu har det firestjernede Best Western Plus Hotel Svendborg sat sig for at genskabe markedspladsen som et fysisk sted for dialog, inspiration og kulinariske oplevelser. På “Den sydfynske markedsplads” kan møde- og konferencegæster smage på lokalt fremstillede drikke- og fødevarer og møde producenterne bag.

Verdensberømt is og brændevin fra Noma
Salgschef Thomas Stærke Danielsen fra Hotel Svendborg giver et eksempel på, hvordan “Den sydfynske markedsplads” kunne være en del af en konference:

“Lad os forestille os et årsmøde med 120 mødedeltagere. Årsmødet afholdes over to dage, og arrangøren ønsker et break, en social event, som afslutning på mødets første dag.

Mødet slutter kl. 16. Derefter bliver deltagerne opdelt i hold, og hvert hold går rundt til de enkelte boder på den sydfynske markedsplads. De kommer til Skarø Is, der på den lille ø Skarø i Svendborgsund med 17 indbyggere – bl.a. fremstiller is af birkesaft. En is man i øvrigt også kan smage, hvis man flyver med Singapore Airlines. Udover smagsprøver får gæsterne fortalt historien om is produceret specielt til kræftpatienter, og is der mindsker kvalmen hos gravide.

Videre på markedspladsen til virksomheden Aqua Vitae, der bl.a. producerer æblebrændevin til Restaurant Noma. Den historie kan Carsten fortælle meget mere om. Han er nemlig en af de passionerede producenter på “Den sydfynske markedsplads”, som kan stå klar til at inspirere mødedeltagerne med gode historier og store smagsoplevelser,” fortæller Thomas Stærke Danielsen.

Smagsoplevelser får tungen på gled
“Den sydfynske markedsplads” er et utraditionelt krydderi på enhver konference og vel at mærke en event, hvor alle kan være med. Samtidig tvinger det – i ordets positive betydning – mødedeltagerne til at tale sammen, fordi de er fælles om de gode smagsoplevelser.

Og netop smagsoplevelser er overskriften på flere af de andre muligheder for events på Hotel Svendborg, der bl.a. også tilbyder “Gastronomisk Event” og en guidet værtshusrundtur i Svendborgs gamle gader.

Du kan læse mere om Best Western Plus Hotel Svendborg her, og hvis du vil vide mere eller booke din næste konference, så tøv ikke med at kontakte os.

 
INDHENT TILBUD TIL DIT NÆSTE ARRANGEMENT? – UDFYLD FORMULAREN, SÅ KONTAKTER VI DIG