Verdens første roman om det perfekte møde

23. October 2020
Ditte Rønne Jakobsen

Der er skrevet utallige blogindlæg og artikler med gode råd til at planlægge det perfekte møde. Men der er aldrig skrevet en roman om det. Før nu. I disse uger og måneder bliver verdens første roman for mødeplanlæggere skrevet og offentliggjort kapitel for kapitel på to hjemmesider, Danske Konferencecentres og kursuscentret Sonnerupgaard Gods’.

Forfatteren og eksperten

Inspirationen til blogindlæggene henter han blandt andet ved at interviewe eksperter fra mødebranchen. Og det var i forbindelse med sådan et interview, at idéen til verdens første roman om mødeplanlægning opstod. Denne gang sad Kristoffer Thrane over for Steen Møller, der har en lang baggrund som konsulent i mødebranchen og blandt andet har stået i spidsen for at udvikle Meetovation 3.0 for VisitDenmark.

“Det gik hurtigt op for mig, at der var stof til meget mere end ét blogindlæg i det interview. Samtidig kom vi til at snakke om, at det kunne være sjovt at formidle Steens viden og gode råd på en anden måde, end vi plejer, og dermed var idéen født til verdens første møderoman,” fortæller Kristoffer Thrane.

De to lavede en klar og logisk arbejdsfordeling: Kristoffer Thrane skulle skabe og skrive historien. Steen Møller skulle fodre ham med de teorier og gode råd, der skal udgøre det faglige indhold. De er gået systematisk til værks og har skabt et troværdigt persongalleri med udgangspunkt i DISC-profiler og typiske stillingsbetegnelser. Handlingen udspiller sig i en fiktiv dansk vækstvirksomhed.

“Det handler om at skabe en handling og nogle roller, man kan relatere til. Hele idéen med romanen er at servere de relevante pointer og gode råd i en anden indpakning end de faktuelle tekster, vi er vant til. Jeg tror, det vil gøre det lettere for nogle at forholde sig til de gode råd,” siger Kristoffer Thrane.

Læserne kan komme med input

Noget tyder på, han har ret. I maj offentliggjorde Danske Konferencecentre et prøvekapitel, en pilot, på sin hjemmeside, dkbs.dk, og organisationen bad læserne om deres mening. 88 procent svarede, at de gerne ville læse mere. Hvert kapitel har sit eget tema og slutter i øvrigt med henvisning til et rent fagligt blogindlæg, som går mere i dybden med værktøjer og tips omkring det enkelte tema.

Nu er der foreløbig offentliggjort en prolog og fem kapitler af romanen med titlen “Tine og Salgsmødet”. Romanen har fået sin egen side på dkbs.dk og bliver sideløbende også lagt på Sonnerupgaards egen hjemmeside. Kristoffer Thrane er glad for samarbejdet med Danske Konferencecentre om løbende offentliggørelse af romanen.

“Steen Møller og jeg er selvfølgelig interesseret i at få spredt historien ud til flest mulige læsere. Derfor tog vi kontakt til Danske Konferencecentre, der, udover at have et stort netværk, ikke er bange for at prøve noget nyt,” forklarer han.

Kristoffer Thrane er foran i skriveprocessen i forhold til, hvor mange kapitler, der er blevet offentliggjort, men romanen er langt fra skrevet færdig. Han forventer, at den lander et sted mellem 25 og 30 kapitler. Når den er færdig i løbet af 2021, bliver den trykt som en god, gammeldags bog.

Der er også kommet enkelte input til handlingen fra læserne af de første kapitler, og Kristoffer Thrane gør opmærksom på, at det stadig er muligt at påvirke indholdet og handlingen i verdens første møderoman.

Læs med her på bloggen Tine & Salgsmødet.

 
INDHENT TILBUD TIL DIT NÆSTE ARRANGEMENT? – UDFYLD FORMULAREN, SÅ KONTAKTER VI DIG