KATEGORI: Branchenyheder

Hotel Koldingfjord er igen Danmarks bedste konferencecenter

25. April 2022
Ditte Rønne Jakobsen

For anden gang på bare tre år er Hotel Koldingfjord blevet kåret som Årets Konferencecenter.

Evalueringer fra hundredevis af konferencegæster ligger til grund for kåringen, og netop det glæder i særlig grad hoteldirektør Peder J. Madsen. Titlen har ekstra betydning i en tid, hvor hoteller og konferencecentre kæmper for at tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere, understreger han.

Landets hoteller og konferencecentre er gået fra asken til ilden, og coronapandemiens stilstand er afløst af ekstrem travlhed. Virksomheder og kolleger vil igen mødes i virkeligheden for at dyrke det faglige og det sociale samvær, og det slår igennem i ordrebøgerne. Samtidig er konferencecentrene udfordret af mangel på medarbejdere, fordi mange forlod branchen under nedlukningerne.

Ekstra vigtig pris i år

Derfor er prisen som Årets Konferencecenter 2022 ekstra vigtig, fortæller en glad direktør for Hotel Koldingfjord, Peder J. Madsen, efter at han fredag modtog prisen på generalforsamlingen i sammenslutningen Danske Konferencecentre, der også står bag kåringen.

”Det betyder rigtig meget for os, især internt. Vi har stået sammen om at rejse os igen efter coronaen, og nu står vi sammen om at imødekomme den enorme efterspørgsel på konferencer og alt, hvad vi ellers tilbyder. Derfor er det en pris til hele holdet på hotellet og en vigtig anerkendelse, når vi kæmper for at holde på de fantastiske medarbejdere, vi har,” siger han.

Service og imødekommenhed

Hotel Koldingfjord vandt også prisen i 2020, og selvom hotellet er begunstiget af en fantastisk beliggenhed i skoven ned til Kolding Fjord, er det ikke det, gæsterne primært fremhæver i de evalueringer, der ligger til grund for kåringen.

”Hotel Koldingfjord vinder titlen, fordi de scorer højt på personalets service og imødekommenhed og på faciliteterne, altså værelser og konferencelokaler. Dykker vi lidt længere ned i evalueringerne kan vi se, at det især er personalets engagement og hele atmosfæren på hotellet, der har afgørende betydning,” fortæller direktør i Danske Konferencecentre, Marlene H. Sylvester-Hvid.

Behov for fysisk samvær

Vedkommende service er netop rettesnoren for alle medarbejdere på Hotel Koldingfjord, forklarer Peder J. Madsen, og det har også særlig betydning efter coronaen.

”Vi kan mærke, at gæsterne virkelig har behov for at være fysisk sammen igen og også dyrke det sociale element i konferencerne. Vores styrke er, at vi netop bestræber os på at yde en uovertruffen service med udgangspunkt i, hvad gæsterne har behov for. Det er det, vores medarbejdere har fokus på at identificere og levere,” forklarer Peder J. Madsen.

Han tilføjer, at samtlige 120 medarbejdere mandag modtager en flaske champagne som tak for deres del af den indsats, der har sikret Hotel Koldingfjord den fornemme hæder.

For yderligere oplysninger kontakt gerne:

Direktør Peder J. Madsen, Hotel Koldingfjord på 4062 4057

Direktør Marlene H. Sylvester-Hvid, Danske Konferencecentre på 2677 1832.

 
INDHENT TILBUD TIL DIT NÆSTE ARRANGEMENT? – UDFYLD FORMULAREN, SÅ KONTAKTER VI DIG