Marienlyst Strandhotel vinder MyImage Venue 2024
For femte år i træk topper Marienlyst Strandhotel MyImage Venue 2024 og cementere dermed sin position som Danmarks stærkeste brand indenfor møder, events og konferencer. Se resultater fra brancherapporten her.
Pressemeddelelse den 03.04.2024
Om 2024 undersøgelsen
MyImage Venue belyser mødeplanlæggeres syn på de største venue brands. Data blev indsamlet online i uge 9-11 via mails fra Danske Konferencecentre og 873 mødeplanlæggere har deltaget i år.
I år har vi målt på kendskab, image, præference og tilfredshed for følgende 42 venues:
Undersøgelsen gennemføres af MyResearch i samarbejde med Danske Konferencecentre.
Hovedresultater 2024
Mødeplanlæggerne går ind i 2024 med positive forventninger til antallet af fysiske møder ude af huset. Netto er der 8%, der forventer flere fysiske møder ude af huset. Desuden er der 4% netto, der forventer flere bookinger med overnatninger, mens der er 10% netto, der forventer færre bookinger i udlandet.
Årets stærkeste brands -målt Brand Power Index (2023 placering)
1. Marienlyst Strandhotel (1)
2. Severin (2)
3. Nyborg Strand (3)
Årets højdespringere – målt på procentuel fremgang i Brand Power Index
1. Storebælt Sinatur Hotel & Konference (+17%)
2. MBK (+14%)
3. Kurhotel Skodsborg (+14%)
Årets mest tilfredse kunder – målt på gennemsnitlig kundetilfredshed
1. Hotel Koldingfjord
2. Bautahøj Kursuscenter
3. Comwell Kongebrogaarden
Imageudsagn
God beliggenhed:
Vinder: Storebælt Sinatur Hotel & Konference
Gode tekniske faciliteter:
Vinder: IDA Conference
Gode lokaler:
Vinder: Konventum
God mad:
Vinder: Hindsgavl Slot
Gode til unikke oplevelser:
Vinder: Kragerup Gods
Fleksibel og serviceminded:
Vinder: Konventum
Konkurrencedygtige priser:
Vinder: Best Western Plus Hotel Fredericia
Dygtig sparringspartner:
Vinder: Konventum
Hovedresultaterne må gengives med kildeangivelsen MyImage Venue 2024, MyResearch.
Om 2024 rapporten
Den 49 siders lange pdf-rapport, som skræddersyes til hvert enkelt venue, anvendes til at evaluere brandets udvikling, herunder effekterne af marketinginvesteringerne, samt til at evaluere leverancen overfor kunderne. Benchmarks og KPI-opsamlinger gør den omfattende rapport nem at overskue og anvende.
Imagedelen indeholder kendskab, image og præference for samtlige 42 venues samt en rapportering i Brand Power modellen. Image rapporteres dog kun top-5 samt egne tal og rankinger. Desuden er eget kendskab, præference og image brudt ned på mødeplanlæggernes alder, afdeling og i de regioner de har booket indenfor det seneste år, samt virksomhedernes beliggenhed, sektor og størrelse.
Kundedelen, der udarbejdes blandt egne kunder, indeholder tilfredshed og præference i forhold til de andre venues samt kundernes opfattelse på imageudsagnene. Desuden identificeres de primære konkurrenter og tilfredshed med disse, samt kundernes valgkriterier, formål samt forventninger til 2024.
Rapporten koster 22.950,- ex. moms v/20-29 kundesvar og 24.950,- ex. moms v/30+ kundesvar. Vi tager et tillæg på 25%, for at integrere sidste års nøgletal i rapporten, såfremt man ikke købte denne.
Kontakt gerne:
Mogens Østergaard, MyResearch på tlf. 4190 3401 eller mo@myresearch.dk
Marlene Horsbøl Sylvester-Hvid på tlf. 2677 1832 eller marlene@dkbs.dk